Zed Zaidi Sedih Tiada Anak Kembar

Zed Zaidi.
PETALING JAYA: Pelakon filem Niyang Rapik, Zed Zaidi berasa sedih selepas mengetahui isterinya, Nelly Natalia tidak hamil anak kembar seperti mana yang dimaklumkan sebelum ini.
Zed atau nama sebenarnya Rozaidi Abdul Jamil, 31, berkata, isterinya yang mengandung tiga bulan telah melakukan pemeriksaan kali kedua di sebuah klinik dan diberitahu oleh doktor tentang perkara itu.
"Sebelum ini masa buat pemeriksaan awal, doktor kata mungkin isteri saya mengandung anak kembar tetapi selepas melakukan pemeriksaan semalam, hanya ada seorang bayi sahaja.
"Walaupun sedikit hampa tetapi saya tetap bersyukur dengan rezeki yang telah diberikan kepada saya dan isteri," ujarnya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini, Jumaat.
Tambah Zed, seperti kebanyakan ibu mengandung lain, isterinya, turut mengalami alahan teruk pada peringkat awal kandungan.
Pada satu tahap katanya, keadaan Nelly agak teruk apabila asyik mengalami muntah-muntah dan tidak berselera untuk menikmati makanan.
"Masa mula-mula mengandung saya agak risau juga kerana alahannya sangat teruk tetapi alhamdulillah, sekarang ia telah berkurangan dan berada di dalam keadaan baik.
"Nelly juga sudah mula mengidam untuk makan buah naga dan nasib baik dia tidak minta benda yang pelik-pelik," ujarnya.
Ditanya mengenai perasaannya bakal bergelar bapa pada Ogos nanti, Zed berkata dia teruja untuk menunggu saat tersebut kerana bayi yang bakal lahir itu nanti akan menjadi cucu pertama keluarga mertuanya.
Zed memberitahu, walaupun tidak kisah dengan jantina anak tetapi dia berharap akan kelahiran bayi lelaki.
"Saya mahukan anak lelaki sebagai anak pertama bukan apa kerana dia nanti boleh memimpin keluarga apabila saya tiada lagi di dunia.
"Bagaimanapun, saya menerima apa juga rezeki yang diberikan oleh Allah kerana anak adalah amanah buat saya dan isteri," ujarnya.
Dalam perkembangan lain, Zed berkata, filem sulung terbitan syarikatnya Dzed Resources Sdn Bhd berjudul Taiko sedang dalam proses latihan dan bakal memulakan penggambaran dalam masa terdekat.
Zed memberitahu, dia juga telah membuka profil khas filem itu di Facebook dan terkejut apabila ia sudah pun menerima 1,000 pengikut walaupun belum ditayangkan.
"Ia adalah maklum balas positif apabila lebih daripada 1,000 orang telah mengikut profil berkenaan dan pihak kami sentiasa memuat turun aktiviti terbaru filem tersebut," ujarnya.
Tambahnya, dia juga sedang sibuk di lokasi penggambaran drama bersiri 13 episod berjudul “Apa Celup” arahan Ahmad Idham untuk siaran TV3 yang turut menandingkannya dengan Kamal Adli, Wan Sharmila dan Amanda Misbun.
@mstar.com.my