KFR nafi Apex perampas


KHAIRUL-FAHMI
KOTA BHARU- Khairul Fahmi Resources (KFR) Sdn Bhd menolak dakwaan penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat atau Apex perampas tunangan anak lelaki seorang usahawan terkenal di sini.

Pengarah Urusannya, Mohd Irwan Azni Mohd Azmi berkata, tuduhan yang dilemparkan itu tidak benar sama sekali kerana Apek tidak mempunyai sebarang hubungan dengan gadis terbabit iaitu Nur Eilunie Natasha Nazri, 21, atau lebih dikenali sebagai Leuniey.

Menurutnya, tuduhan tersebut adalah salah faham dan Apex tidak ada kaitan dengan isu putus tunang antara Leuniey dan pasangannya, malah Leuniey tidak mempunyai apa-apa hubungan dengan pemain itu.

“Saya lihat tuduhan ini dibuat kerana ada pihak yang tidak senang dengan kejayaan yang dicapai oleh Apek selama ini,” katanya dipetik dari portal detikperubahan.com di sini, semalam.

Mohd Irwan Azni, yang juga kontraktor rumah Apex merupakan bapa saudara kepada Leuniey, mengakui hubungan rapatnya dengan penjaga gawang terbaik Asia itu. Namun menafikan anak saudaranya itu menjalin hubungan cinta dengannya.

Mengulas kontroversi itu, Mohd Irwan Azni berkata, ia bermula apabila beliau membawa Apex ke rumah Leuniey untuk mengambil anaknya, Disember lalu.

“Saya hantar anak ke rumah abang ipar, dan sewaktu mengambilnya saya bawa Apex bersama, anak-anak buah saya gembira dan mereka mengambil peluang bergambar dengan Apex, sebelum gambar berkenaan dimuat turun dalam Facebook yang seterusnya
mencetuskan pelbagai kontroversi sehingga hari ini,” katanya.

Menurutnya, ketika gambar itu diambil Leuniey tidak ada di rumah kerana keluar mengandam pengantin, dan kami hanya berjumpa dengan dia di pagar rumah ketika hendak pulang.

Mohd Irwan Azni berkata, kontroversi berkenaan semakin panas apabila abang iparnya, Nazri, yang juga ayah Leuniey, dipanggil ke rumah Apex untuk membincangkan urusan perniagaan kerana Nazri ditugaskan untuk membuat logo syarikat baru Apex.

“Kunjungan Nazri itu disalahertikan pihak yang tidak bertanggungjawab yang tidak tahu hujung pangkalnya,” katanya yang terus menegaskan, soal hubungan Apex dengan Leuniey tidak timbul kerana mereka berdua tidak pernah bercakap atau keluar bersama.

Beliau berkata, tuduhan ini dibuat oleh mereka yang iri hati dengan kejayaan Apex selama ini, dan harap isu berkenaan akan menjatuhkan pemain bola sepak berkenaan.

“Bila dia tubuh syarikat pun macam-macam fitnah dilemparkan. Bagaimanapun saya berharap agar pihak yang tidak bertanggungjawab melemparkan pelbagai tuduhan dan fitnah itu segera menghentikannya sebelum sebarang tindakan diambil bagi menangani masalah ini,”
katanya yang mengakui keakrabannya bukan sahaja dengan Apex tetapi juga ahli keluarga ikon sukan negara itu.

Menurutnya, beliau kesal dengan berita ini kerana keluarga abang iparnya tidak mempunyai sebarang hubungan dengan Apex dan hanya berhubung disebabkan urusan kerja.

Sementara itu, Apex yang berada di Bahrain untuk aksi kelayakan Olimpik 2012 Zon Asia Kumpulan C di Stadium Nasional Manama, melalui khidmat pesanan ringkas yang dikirimkan menyatakan isu berkenaan tidak sedikit pun menggugat semangat dan keyakinan beliau untuk menghadapi perlawanan tersebut.

Dalam pada itu, bapa Apex, Che Mat Hussin 60, kesal dengan tindakan penyebar fitnah dalam satu laman twitter yang mengatakan anaknya merupakan punca utama Leuniey putus tunang.

“Saya terkejut apabila membaca laporan dalam sebuah akhbar tempatan yang mengatakan anak saya punca utama gadis itu putus tunang.

“Berita ini memang memberi tekanan bukan sahaja kepada dia sendiri malah saya dan keluarga turut merasainya,” katanya.

Che Mat berkata, dia berasa pelik dengan berita seumpama itu yang sering kali menjadi bualan dan topik hangat apabila anaknya ingin beraksi pada perlawanan penting.

“Dia perlu konsentrasi untuk fokus dalam perlawanan dan tidak boleh diganggu dengan cerita seumpama ini kerana ia akan menggugat prestasinya.

“Saya kenal dengan anak saya dan tahu tingkah lakunya lagipun dia seorang yang mendengar kata dan yakin dia tidak terlibat dalam situasi ini,” katanya kepada pemberita.

Menurutnya, dia yakin ada pihak yang ingin menjatuhkan karier anaknya yang mula mencipta nama dalam arena bola sepak tanah air.

“Apa yang saya harapkan agar dia (Apex) selamat berada di Bahrain bagi menentang pasukan terbabit untuk sesi kelayakan Olimpik 2012 Zon Asia.

“Risau juga dengan keadaannya di sana namun saya doakan agar dia bermain dengan baik dan semoga penyokong akan sentiasa memberikan sokongan padu untuknya serta pasukan Malaysia dalam perlawanan itu,” katanya semalam.
@sinarharian.com.my