Suspek kes bunuh kejam ditahan di Berlin



5 Jun 2012
Suspek kes bunuh kejam ditahan di Berlin
Rakaman kamera litar tertutup sebuah lapangan terbang di Berlin yang menunjukkan
keadaan Magnotta.
BERLIN - Seorang pelakon filem lucah yang disyaki melakukan pembunuhan kejam menggunakan alat pemecah ais sebelum memuat naik video rakaman pembunuhan itu di Internet, dan menghantar bahagian mayat yang dipotong-potong ke beberapa buah pejabat kerajaan sekitar Kanada akhirnya ditahan di Jerman, kelmarin.

Menurut jurucakap polis, Luka Rocco Magnotta ditangkap di sebuah kafe Internet di Berlin selepas seorang saksi mengecamnya dan terus menghubungi polis.

Magnotta, 29, amat dikehendaki oleh pihak berkuasa Kanada di atas pertuduhan kelas pertama serta beberapa pertuduhan lain termasuk membunuh seorang pelajar universiti, Jun Li, 33 dengan begitu kejam.

Jurucakap Jabatan Keadilan Kanada, Julie Di Mambro memberitahu, negara itu kini sedang mengemukakan satu permintaan rasmi untuk mengiringi ekstradisi perangkaan dokumentasi bahan bukti yang menyokong kes berkenaan.

Suspek kini masih disoal siasat dan akan dihadapkan di depan hakim secara bertutup kemudian membacakan waran penangkapan antarabangsanya.

Video tersebut yang dimuat naik dalam Internet tersebar dengan menunjukkan imej seorang lelaki sedang menikam seorang individu dengan pemecah ais, kemudian memotong mayat serta melakukan aksi seksual dengan mangsa dalam keadaan bogel serta diikat.
sumber sinarharian