Habis SPM jadi GRO

TAHAN... antara GRO yang ditahan polis di pusat hiburan di Damansara Perdana.
TAHAN... antara GRO yang ditahan polis di pusat hiburan di Damansara Perdana.
KUALA LUMPUR: Bekerja sementara ketika menunggu keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) memang digalakkan, namun tidak jika pekerjaan yang dipilih ialah pelayan pelanggan atau GRO.

Kegiatan tiga GRO remaja itu dikesan ketika polis melakukan serbuan di sebuah pusat hiburan di Damansara Perdana, dekat sini, dan mereka antara 33 GRO warga tempatan serta asing yang dicekup, jam 12.30 tengah malam kelmarin.

“Saya tahu perbuatan saya salah kerana masih di bawah umur, namun demi keseronokan saya beranikan diri. Emak pun tak tahu saya buat kerja ini kerana dia sangka saya hanya tinggal di rumah kakak,” kata gadis mahu dikenali sebagai Nor, 17, antara tiga GRO remaja yang dicekup itu.

Menurutnya, sebaik tamat menduduki peperiksaan SPM pada 14 Disember lalu, dia yang tinggal di utara tanah air terus datang ke ibu negara dan tinggal bersama kakaknya di Setapak di sini.

Katanya, setiap malam teman lelakinya berusia 21 tahun akan menjemputnya untuk bekerja di pusat hiburan itu.

@hmetro.com.my